Paul & Martijn in the US of A

Dag 11 - San Diego naar Flagstaff

We zijn vanochtend vroeg vertrokken. Om 10 uur reden we weg vanuit San Diego.Vandaag stond er een reis van 800 km op het programma. Onze reis zou via Phoenix naar Flagstaff gaan.

Halverwege was er een grote 'border police'controle die normaal gesproken voornamelijk de mexicanen er tussen uit halen... maar je raadt het al... wij waren de lul. We werden er tussen uit gehaald en mochten even aan de kant gaan staan. Deze heren waren vrij serieus en we moesten ook ons paspoort uit onze koffers halen. Natuurlijk keken ze over onze schouder mee wat er allemaal in onze koffers zat. Nadat we ons paspoort hadden laten zien en een agent hadden uitgelegd hoe hij 'thank you' in het nederlands moest zeggen mochten we weer verder.

We kwamen op deze weg regelmatig politie tegen dus we moesten onze snelheid in de gaten houden. Zo'n 100 km later was er weer een controle, bij de controle post werd ons gevraagd of we inwoners van Amerika waren... aangezien dat nog net niet het geval is mochten we onze paspoorten weer laten zien. Gelukkig ditmaal maar een korte stop van 1 minuut.

Nadat we Phoenix voorbij waren kwamen we weer een outlet area tegen waar we natuurlijk even gestopt zijn. Even kijken of we nog goedkope kleding konden scoren. Plus dat we ook gelijk even een break hadden aangezien we er al meer als 600 km op hadden zitten. We hebben allebei voor 13 euro(jawel,19 dollar)een Calvin Klein trainingsjasje gekocht. Nadat we wat gegeten hadden zijn we weer verder gereden richting Flagstaff. Onderweg werden we nog op de hielen gezeten door een aantal wagens van de Highway Patrol, maar gelukkig zijn we niet aangehouden

We kwamen zo rond 19:30 aan in Flagstaffen zijnop zoek gegaan naar een hotel. We hadden vrij snel een goedkoop Super 8 hotel gevonden en voor 40 eurootjes konden we hier een nachtje blijven.

Morgen gaan we naar de Grand Canyon, dat is vanaf Flagstaff maar zo'n anderhalf uur rijden, dus goed te doen. Tot morgen!

MaPa

Ja, ja, een grote "border police" controle...? Weet je zeker dat die niet door iemand gestuurd is om jullie uit Phoenix te houden...;-)). Enne...ik betaal graag voor nog meer foto's maar niet voor overgewicht in de koffert. Ik weet namelijk wat dat kost...ha ha!
XX MaPa