Paul & Martijn in the US of A

Dag 13 - Page & Bryce Canyon

Vanochtend waren we weer vroeg uit de veren en zaten we rond 08:30 aan het ontbijt in ons hotel. We hadden die avond ervoor de tour voor de Antelope Canyon geboekt en daar moesten we ons om 09:30 melden.

Om 09:30 vetrokken we met een aantal open pickups richting de Antelope Canyon, een ritje van zo'n 20 minuten. Het was een lekkere 'bumpy ride' door een soort van woestijn. Nadat onze gids iedereen had geteld en duidelijk was dat er niemand van de pickup was gevallen onderweg konden we aan onze canyon tocht beginnen.

De Antelope Canyon was geweldig. Een doorgang van gemiddeld zo'n 2 meter breed tussen hoge rotsen met verschillende kleuren stenen en een hele mooie lichtinval. Wellicht is het makkelijker even de foto's te kijken dan dat we het in tekst uitleggen. De Antelope tocht duurde ongeveer 1 uur en daarna gingen we weer terug.

We waren om 11:30 terug bij ons hotel en hebben toen uitgecheckt. We zijn vervolgens naar Horseshoe Bend gereden waar we een prachtig uitzicht hadden op de Colorado river die een bocht maakte in de vorm van een hoefijzer.

Daarna zijn we even bij een Wall Mart gestopt voor de nodige boodschapjes. We hadden ditmaal een 'doe het zelf' lunch gehaald. Plastic bordjes en bestek en een paar broodjes met ham en kaas. We zijn een paar kilometer verderop gestopt om van deze lunch te genieten met uitzicht op Lake Powell.

We zijn vervolgens gaanr rijden richting Bryce Canyon, een rit van zo'n 150km. Rond een uur of 16:00 kwamen we aan in het Bryce Canyon National Park. Daar was het een stuk kouder aangezien we redelijk hoog zaten op zo'n 2500 meter. Het was zo'n 5 a 10 graden. Bryce Canyon had een een aantal mooie uitkijk punten op de bijzondere rotsformaties waar Bryce Canyon bekend om staat. Verder was het niet zo'n heel groot park en zijn dan ook om 17:30 weer weg gegaan.

Vanuit Bryce Canyon zijn we aan onze 'terug reis' begonnen, terug naar Las Vegas. Vanuit Bryce nog zo'n 400 km. Na 200km gereden te hebben besloten we om te stoppen in St George en daar te overnachten.

We hebben de resterende nachten in Las Vegas al geboekt en hebben vanwege de prijs en lokatie voor het zelfde hotel gekozen als waar we de 1e dag verbleven zijn. Morgen dus nog zo'n 200km en dan zijn we terug in Vegas waar we nog eventjes gaan genieten van het te gekke en bizarre Vegas...

Anneke

Menn!!!!!! Wát een verhalen en wát een mooie plaatjes!!!! Gewéldig!!! Je maakt wel iets wakker hier hoor.....Thomas loopt te kwijlen en wil ook!!
Enjoy en see you!

Gierrrrr

Ziet er goed uit op de foto's! Ik ben benieuwd naar de apenverhalen!

Ps.

Zijn jullie nou nog getrouwd in Vegas? :P